29 april

Det känns lite som att livet springer ifrån mig. På ett bra sätt, för jag har börjat ignorera dator och telefon för att kunna hinna springa ikapp mitt liv. Sen jag skrev sist, vilket var i början av mars har det hänt massor av spännande och annorlunda saker. På alla sätt som går skulle jag vilja säga. Jag ska ta upp min almanacka och slå upp 2 mars, som var senaste dagen jag bloggade, och sen arbeta mig därifrån! Lär bli ett långt inlägg, men just nu har jag all tid i världen. Nä, vet ni vad, ska dra allt så kortfattat som möjligt, så att någon kanske orkar med att läsa.
 
2 mars, det var en måndag, sen väntade utbilning (som jag senast skrev om) tisdag-fredag. Var hur kul som helst att hänga med mitt VEP gäng och få göra alla olika aktiviteter. Jag skulle önska och hoppas att jag skaffat lite vänner för livet. Så fint gäng och jag saknar dom efter varje utbildningstillfälle tagit slut ♥
 
Veckan efter var en hetsvecka, en rolig, men otroligt krävande vecka. Vi är totalt 4 fotografer med mig inräknat. Hela denna vecka så var 2 borta, var min handledare och jag. Eftersom att jag inte är helt utbildad än så kanske det var lite kämpigt ibland, men vi klarade det och fick massor av beröm från chef!
 
Darin har släppt ny låt, jag har blivit besatt av den nya Askungen filmen, jag har börjat och sett klart Game of Thrones, jag har bakat till fredagsfikat här på jobbet och fick till svar att jag borde baka varje fredag,
 
Sen.. vecka 12. Hände något. Som vände upp och ner på hela företaget, min avdelning och de avdelningar som jag jobbar närmast. En chef gick bort i en stroke, eller ska nog skriva kraftig hjärnblödning. Sen dess har det gått lite upp och ner, här och för alla som jobbar här ♥ Veckan därpå fick jag dock komma bort ett tag och hänga med några från mitt fina gäng. Vi hade nämligen bokat i en utbilning som kallas för SWE. Simulerad arbetsmiljö. SÅ. HIMLA. ROLIG. Det hela gick ut på, ja, som det låter, de hade byggt upp en mijö som liknar den i fabriken där vi hela dagen fick stå och bygga träbilar. SJUKT SKOJ.
 
Ännu en vecka därpå, vecka 14, var det dags att fira påsk!! Onsdag efter jobbet satte jag mig på tåget upp till Stockholm, var alltså ledig torsdag hehehehe. Jag passade på att luncha på mitt gamla jobb med mina söta skvallertanter, jag träffade Malin och vi bakade bröd, bowlade gjorde jag med, sen under den riktiga påsken så var det landet för hela slanten. Blev biten i handen av en svart mördarkatt så att blodet bara rann och jag höll på att svimma. Vi gick på påskäggs jakt, sköt pilbåge osv osv. Måndag eftermiddag bär det av mot Göteborg igen.
 
Sen har dagarna rullat på. Jobbet tar mest av min tid, är fortfarande så himla roligt. Sen i början av april har vi även hunnit med ett utbildningstillfälle. Jag har färgat håret lila, som blev blått, gcik med det i några veckor, sen färgade jag brunt och det blev grönt, sen färgade jag det rött igår och nu är det brunt med lite rött i. Så då trivs jag igen! Jag har gått på dejt. Jag är lycklig. Jag trivs som fisken i vattnet och det är väll egentligen det som räknas.
 
Annars så, kommer Malin ikväll, hänger här till nån gång nästa vecka. Vi ska gå på ikea, besöka mitt jobb, gå på chalmerspex, shoppa, slappa och  bara vara tror jag. Gå på stan och vädret är fiiiint! That's what's up people!
 
Allt och ingenting | | Kommentera |
Upp