30 november

Passande inför 1a advent, 1 december, julens månad.. Så har jag ändrat temat här på bloggen! Älskar julen. Älskar allt det röda. Älskar att vi idag och under hela kvällen ska dekorera hemmet med alla möjliga tomtar och pynt. Tyvärr kommer granen ej upp förrän Lucia nångång. Men fint kommer det att bli, mysigt om något. 
 
Jag bloggar inte lika mycket för jag har ingenting alls att skriva om. Jag gör inte alls mycket om dagarna. När jag inte har planer så sitter jag bara hemma och söker jobb. Är så trött på att skicka iväg ansökan efter ansökan utan att få det minsta svar. Ett nej skulle vara fint, men att det bara är tyst.. Man blir så trött och less. Men för skojjs skull så tar jag nu fram min kalender och beskriver min 10 senaste dagar. Från 20e november till idag, 30e november.
 
Onsdag 20 november: Vid 12 ca tar jag första steget utomhus för dagen, ångrar de fortfarande, för det första stegen så hamnade lilla jag på altan golvet. Knät först. Aj som fffnnn. Har ett gigantiskt blåmärke på högerknä, det tar bokstavligt talat upp hela knät. Efter 10 dagar kan jag fortfarande inte stå på knä och haha.. ja. Hm. Men ändå! Hur som helst, efter mitt fall, GICK jag till Vällingby. För det var planen, haltade mig fram mer än jag gick. Men det tog 1 timme och sen var jag framme. Klockan 13:45 gick jag på min första ensambio, Hunger Games: Catching Fire. Helt sinnes bra. Se den! Jag vågar nästan säga att den är bättre än den första.
 
Torsdag 21 november: Denna dag var en sån dag då jag nästan hela tiden var hemma, gick ner till Ica och postade ett paket. Annars bara jobbsökande hela dagen. Till middag köptes det thaimat från bästa Sang Thai. Efter middagen åkte jag med mamma som skulle göra lite ärenden. 
 
Fredag 22 november: Börjar dagen med att åka till Jakobsberg C för att gå in på H&M där och leta efter en jacka, den fanns inte där. Så tog bussen därifrån till Kista C. Gick in på H&M där och där fanns den!! Världens finaste kappa. Kostade mig endast 264kr. Från Kista tog jag bussen till Vällingby där jag sprang in i några affärer innan jag tog bussen hemåt. För många bussresor denna dag.. Uhh. Sen var det en lugn fredag. Bara jag och lillebror hemma. Så satt framför Idol med popcorn hela kvällen!
 
Lördag 23 november: Vaknade tidigt, handlade det som behövdes till kvällen på Ica, sen satt jag hemma och virkade. Förberedde kvällen. Skäms pytte lite över vad ni nu snart ska få läsa haha....... Jag var helt ensam hemma denna lördag. Mamma och pappa var i Rättvik, Daniel åkte till Kim. Så min middag blev hemgjord pizza. Åt min middag samtidigt som Känn Ingen Sorg var på. Bästaste. När klockan blev 20 var det dags att spendera kvällen framför datorn, framför en live stream.. Framför en 7,5 timmar lång live stream för att vara exakt. 1D-day. Satt alltså i soffan från 20:00 - 03:30 ca he he he.. När jag skulle sova sedan kändes det dock endast som max 3 timmar, inte alls som 7,5. Men inte mer om det.
 
Söndag 24 november: Jag sov gott. Men inte länge. För under två dagar har jag och min kära lillebror vänt upp och ner på huset och lämnat saker precis överallt. Så 5 timmars sömn sen var det dags att börja städa hela huset innan mamma och pappa kom hem igen. Lyckades mycket bra med det och det var det enda vettiga jag gjorde under söndagen. Efter det var jag helt slut i huvudet, gäspade konstant så det blev att läsa bok och sitta i soffan tills det var dags att sova igen.
 
Måndag 25 november: Segaste dagen i världshistorien. Spenderade dagen i rummet, med att plocka, dammsuga, skura golvet, tvätta fönstret osv.
 
Tisdag 26 november: Mer städa och ha sig. Är så less på mitt kaos i rummet, det ska ju vara fint nu, tycker jag. Har målat om, fått nya möbler. Ändå är det kaos och jag mår lite dåligt över det. Ljuspunkten var när det plingade till i telefonen av ett sms från Posten. Mina nya fina skor från New Look hade anlänt. Sprang nästan ner till posten för att jag var så spänd!! Och de var ju så fina. Kan visa här nångång!
 
Onsdag 27 november: Nu hade det faktiskt gått en vecka sen jag såg Catching Fire.. Så bestämde mig för att se den igen!!! Inte mer med det, jag tog mitt pick och pack upp till Vällingby (i mina nya skor!!) och såg den igen. Runt 13 om jag minns rätt. Sen gick jag runt i Vällingby o väntade på att mamma skulle svänga förbi från jobbet och plocka upp mig på hemvägen.
 
Torsdag 28 november: Bestämde mig när jag hade vaknat upp tidigt på morgonen att om jag inte gör någonting, vad som helst, idag så skule jag få spunk. Så kikade upp att "Det regnar köttbullar 2" gick 12:30 i Kista. Sagt och gjort, tog bussen dit och såg den.. haha. Älskar dessa filmer. De är så knäppa. Så passande för mig alltså! Efter filmen sprang jag snabbt in på Clas Ohlson innan jag tog bussen hem. Sen runt middagstid fick vi finbesök hem. Mammas bästa vän från Rättvik kom på besök!
 
Fredag 29 november: Min mamma och Karin har som tradition att varje år i slutet av november åka in till Stockholms innerstad och börja julshoppingen. Så det var vad som stod på deras schema idag. Jag å andra sidan passade på att göra lite klipp på nätet under "Black friday" som pågick för fullllt till midnatt. Hittade lite billiga böcker, filmer och musik. Annars så gjorde jag väll inte alls för mycket.. På förmiddagen stod jag och kokade ihop saffranspannacotta. Kvällen bjöds på sen middag då de shoppande filurerna inte kom hem förrän runt 19:45. Sen var det Idol.. Och det var ju muntert. Svagaste finalisterna någonsin? Svar ja. 
 
Och nu har vi kommit fram till, IDAG.
Karin tog sitt pick och pack å far hemåt sig nu på morgonkvisten. Jag sitter och har spunk på att min bok jag läser på Wattpad aldrig vill uppdateras. Mamma och pappa är på äventyr o letar julklappar. Min bror sitter och leker med sin nya leksak som han så snällt fick/köpte igår. (En värsting MacBook Pro 15".. kostade honom endast 21 900kr..). Annars så känner jag mig lite krasligt så jag njuter av att sitta ensam i soffan precis.. :) och vet ni vad middagen blir idag! CALZONE. Har inte ätit köpt pizza på flera månder (lika glad för det är jag, faktiskt) Men när mamma fint erbjuder en halvcalzone till middag så är jag inte den som tänker tacka nej, inte idag iaf.
Allt och ingenting | | Kommentera |
Upp