Page 365 of 365 pages.

Har ni skrivit en bra ”bok”? Såhär när man tänker efter så har jag inte gjort allt för mycket detta år. Och… För mig är det okej. Jag har gjort en stor sak och det är jag så glad att jag gjorde. Jag tänker ta mig tid, för mig själv och för mig själv att kunna minnas och se tillbaka, och göra en liten lista. Skriva om allt som hänt månadsvis och lägga till lite bilder. Skriva vilka låtar som gjorde mig extra glad, filmer jag såg flera gånger om på bion och minnen som jag kommer ha med mig flera år framöver.

Mitt nyår detta år kommer att se lite annorlunda ut. Har åkt på en förkylning, en hemsk sådan då jag just nu inte har någon som helst röst kvar. Så jag kommer att sitta hemma i myskläder, hemma hos mamma och pappa. Vi kommer att spela bingo och äta många små rätter. Ser fram emot denna kväll, slippa klämma i sig i en klänning full med paljetter och lägga på flera lager smink och glitter. Njuta av livet helt enkelt. Från soffan.

Jag ser fram emot dig 2015. Har en bra känsla. Och det känns bra att på något sätt kunna vända blad och lämna 2014 bakom sig. För det var ju detta året jag lämnade bort mitt hjärta till någon som absolut inte förtjänade det.  Så, att lämna all den skiten bakom sig och lämna att vara arbetslös bakom sig också. Lämna all press och tårar som rullat ner för kinderna pga just det. Att öppna det nya kapitlet som börjar 1 januari 2015 och blicka fram emot allt jag vet kommer hända under 2015 får mig att le.

2015, come at me. Jag är redo, med allt jag har. ♥

Den lilla listan dårå.

2014 bästa filmer.
Ska vi börja med den filmen jag sett flest gånger på bio? The Hobbit: The Battle of The Five Armies. Är uppe i 3 gånger totalt, än så länge. Filmen hade premiär den 10 december och den är bara fantastisk. Är så kär i hela den världen att jag blir tokig på mig själv nästan. Peter Jackson, han kan han. Sen har vi Hunger Games, Mockinjay part 1. The Maze Runner. Love, Rosie. Divergent. The Fault in Our Stars. Xmen, Days of Future Past. Interstellar. Maleficent. Vet inte om denna film kom iår? Men Crazy, Stupid, Love.

2014 bästa musik.
Jag är helt fullkomligt nerkärad i Hozier – Take me to church. Vet att jag var lika nerkärad i Coldplays Ghost Stories i början av året. Imagine Dragons Demons, I bet my life och egentligen hela albumet Night Visions är fantastiskt. George Ezra – Budapest. Sam Smith’s debutalbum är ren kärlek. Ska heller inte glömma Ed’s album X som har gått ett antal gånger på repeat hos mig. Sen har vi Justin Bieber’s låt One Life, One Direction’s album FOUR och Darin’s Mamma Mia.

2014 bästa minne.
Håkan Hellströms konsert på Ullevi. No words needed.

2014 värsta minnen.
Han. Måste det ju vara? Något annat är ju bara ologiskt. Han förstörde mycket för mig, men nu i efterhand så har man ju växt, blivit annorlunda, lärt sig och blivit lite starkare än vad man var förut. Så ångrar inget, men han tillhör ändå ett av de värsta minnen jag har.

2014 bästa beslut.
Under denna headline måste bara min flytt hamna. Jag erkänner att jag har tvivlat på det, särskilt under hela november månad. Det var en ren skit månad för mig. Tack och lov blev ju hela december fantastiskt och tog mig på rätt spår.  I slutet av juli tog jag beslutet att bara en månad senare ta mitt pick och pack och flytta ner till den bästa staden som finns, Göteborg. Jag har på så sätt kommit närmre en vän jag haft i 5 år och fått ett par nya vänner i livet. Är bra tacksam.

2014 bästa mat.
Avokado, chiapudding med vaniljpulver, fiskbullar a la moi, pappas grillade kyckling kommer förevigt att finnas med under katergorin bästa mat. Marabou tog äntligen ett bra beslut (de har totalt pajjat aladdinasken, pga min favvo har blivit nån dum lakrits/hallon???) sååå att de valde att ta tillbaka Non Stop chokladkakan som en vinter limited edition tackar jag för! Annars, så har jag tyckt om Loka Crush med citronsmak.

2014s ”jag har aldrig någonsin förut”.
Krockat, flyttat, bott med en manlig vän, gått på en One Direction konsert, varit på Ullevi, Universeum, jul på Liseberg, jobbat ideellt, bara varit jag och en vän ute på vårt landställe, haft ett eget ica kort, haft en vit julgran, sett samma film 3 gånger på bio.. Jag såg The Notebook för första gången ever. Är säkert massa mer jag kan klämma ur mig men kommer verkligen inte på något mer, tyvääärr.

2014 5 största man crushes.
(Man crush för mig är en speiell sådan, då detta ofta bara händer med skådespelare och en man crush innebär då att man under en tid ser ALLT denna människa har gjort i sin karriär, då menar jag allt, flera gånger. Ligger ibland vaken till 03 för att man fastnat i intervjuer, fangjorda videos osv som finns på youtube.. Sparar pinsamt många bilder på mobilen och tänker tanken ”Varför kan inte denna man bara gifta sig med mig?”)
James McAvoy (Xmen, Narnia, Wanted), Aidan Turner (Being Human, The Hobbit), Ryan Gosling (The Notebook, Crazy Stupid Love), Chris Evans (Captain America, Avengers) och Theo James (Divergent, Underworld).
Den största crushen av dessa? Aidan Turner. Ingen som helst tvekan. FAAAST, James McAvoy har jag crushat på flera gånger, i flera år. Så nje.
(Är inte crush, chrushen och crushat de fulaste ord som finns? Finns orden ens?)

Bilder månadsvis kommer senare, nu är det dags att laga lite god mat♥

Allt och ingenting | | Kommentera |
Upp