Skönhetsprylar köpta i NYC

Dessa fina fem köpte jag som ni ser.. På Victoria's Secert. Min favvo är Secret Craving så den har jag redan på mist så köpe bodylotion och body wash i den. Sen var det bara att gå runt att dofta på alla olika dofter som finns. Var ett erbjudande köpt 5 för 30$ så var bara att leta upp sig 5 då det är ingenting!! För den som inte är insatt så är det ca 200kr. Såg på Arlanda att man kunde köpa sig 3 för 331kr.. haha udda pris men jaja. Butiken där är föresten pytteliten. 
Utan planering så sprang vi på en Elf butik! Lycklig tjej. Köpte tre askar som är concealer, bronzer och skin tone corrector, en borste och två lack. De mesta kostade 3$ styck, men lacken kostade bara 2$ styck. Vilket då är 14-21kr. Billigt och bra! Koppar färgen på lacket är mycket mörkare så det är sinnesjukt fint. Ångrar mig lite att jag inte köpte fler borstar då denna var mega bra och kostade ingenting.. menmen! Går alltid att beställa på nätet såklart. 
Sprang på dessa fina saker från Khroma (Kardashian Beauty). Allt var för halva priset där jag hittade det så bara bra tycker jaaaaag! Köpte på mig alla mascaror som de har, totalt 4 stycken och de kostade 4,99$ styck (34kr). Två stycken Lipstick, joystick, en i färgern Retro Red och den andra i Shocking Pink, kostade bara nån krona mer än mascarorna. Lösögonfransar, minns ej vad de hette, nått med Blink, kostade runt 20kr! Och sen det mest spännande, enligt mig, K24 Primer, en primer som är i gele form som känns lyxig och ger lyser.. Kostade ca 49kr. Hittade allt detta på en butik som heter Rickys NYC. Ett hett tips till den som besöker New York nångång. De har allt inom kosmetika!
När vi besökte en outlet by utanför NYC, Woodbury Commons, så köpte jag detta kit. Kostade 60$ vilket är 400kr ungefär. Man fick en fullstor foundation, tre borstar, en bronzer, en primer och nån finishing powder. Har aldrig testat mineralsmink men har alltid velat testa så ser fram emot den dagen jag ska få testa.. haha. Har hört mycket bra om Bareminerals så håller alla tummar att det passar mig också!
 
Lite blandat som följde med! Nerds lipbalm från en butik som heter Claires. En favvis butik för mig! Finns i England också.. Fit med foundation stick från Maybelline, faktiskt en favorit har det blivit. Dock använder jag ändå puder över, även fast mitten grejjen ska göra att man inte behöver det. Stay Matte puder från Rimmel, ny favorit! Behövde köpa helt nytt smink då jag hade med mig sämsta CC cream från Loreal paris. Fick den i en Glossybox och jag verkligen avskyr den. Den är kladdig, den gör mig kladdig, den täcker inte och den är borta inom 1 timme. Väldigt fet och sitter inte alls fast på huden.. Så foundation stick och stay matte blev min räddning. Är mycket nöjd! Till sist Bubblegum lib scrub från LUSH. Köpte den för att de i butiken var så trevliga haha.. Använder egentligen inte lip scrub så himla mycket.. Denna luktar himmelskt och eftersom att det är bara naturliga produkter så kan jag äta upp den sen också.. hahaha..
 
Det mesta som kommer upp nu på bloggen kommer att vara om NY. Saker jag köpt, lite bilder och sen ska jag även sätta ihop en tips lista och saker man bör veta om man bestämmer sig för att besöka staden. Denna gång i staden var min femte så kan det mesta hehehehe! Och ser fram emot att besöka staden ännu flera gånger..
Kläder/Shoppat, Skönhet/Tips | | Kommentera |
Upp